Elton John suing Murdoch-owned newspaper for libel

9

August

149135330.jpg

Elton John just loves to stir up the drama -- this is his second time on the The Juice* this week! Now he is suing British newspaper The Times (owned by Rupert Murdoch) for alleged defamation after involving him in a front page story about a tax avoidance scheme, the Hollywood Reporter reports. The story, titled "Screen Play: how movie millions are moved offshore," talked about "the secrets of tax avoiders" and how Patrick McKenna, who the paper said is John's former accountant, was a part of a scheme in the UK. John claims he has no idea who McKenna is.

John's attorney then sent a letter to the paper's publisher saying John was "outraged that you have seen fit to use his name and photograph entirely gratuitously in the paper and online in connection with these 'tax avoidance' schemes." John is demanding the paper remove his name, publish an apology and compensate him for damages.

The paper then ran a correction that stated McKenna was never John's accountant and a clarification that Ingenious Media, the company McKenna worked for, had never been involved in any tax avoidance schemes. But John didn't rest there. He filed a complaint with London's High Court stating the correction was "wholly inadequate." The filing also says "the allegations are particularly damaging to the claimant's reputation in the sphere of charity fundraising." Bottom line: Elton John loves to complain.

-- Sabrina Rocco, srocco@tampabay.com

[Photo: Getty Images]

Source

[Last modified: Thursday, August 9, 2012 5:40pm]

    

Join the discussion: Click to view comments, add yours

Loading...